Loading...
ΑΡΧΙΚΗ arrow Αυτοκίνητο arrow Κινητήρες T-Jet της Fiat
Κινητήρες T-Jet της Fiat Εκτύπωση E-mail
21.12.07

Τους νέους υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρες T-JET στα μοντέλα Grande Punto, Bravo και Linea παρουσίασε η Fiat σε ειδική εκδήλωση που έλαβε χώρα το προηγούμενο διάστημα. Οπως τονίστηκε οι νέοι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες T-JET χαρακτηρίζονται από εξαιρετική δύναμη, άμεση απόκριση στο πάτημα του "γκαζιού", χαμηλή κατανάλωση, δομική απλότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία.

Ο νέος 16βάλβιδος τούρμπο κινητήρας 1,4 λίτρων είναι διαθέσιμος σε δυο εκδόσεις: η πρώτη είναι πιο σπορτίφ, αποδίδοντας 150 ίππους στις 5500 στροφές, ενώ η δεύτερη έκδοση είναι πιο "τουριστική", και αποδίδει 120 ίππους στις 5000 στροφές. Και οι δυο αποδίδουν μέγιστη ροπή 21 χλγμ. (στις 2000 στροφές στην έκδοση των 150 ίππων και στις 1750 στροφές στην έκδοση των 120 ίππων), αλλά στο αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 150 ίππων η ροπή μπορεί να φτάσει και στα 23,4 χλγμ. στις 3000 στροφές με το πάτημα ένα "μπουτόν" στο ταμπλό (στην έκδοση SPORT των 150 ίππων).

Πηγή: www.cityauto.gr

 

Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός, απαιτώντας λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, για ένα διασκεδαστικό, άνετο οδηγικό στιλ, αλλά θα ανταποκριθεί δυναμικά όταν ο οδηγός πατήσει το πόδι του στο πάτωμα, κάτι που αυξάνει την "απόλαυση της οδήγησης". Αυτή είναι η επίδραση της μικρής αδράνειας του τούρμπο, που επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει κορυφαία δύναμη χωρίς τη χαρακτηριστική υστέρηση που είναι γνωστή σε αυτού του είδους τους κινητήρες. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά σπορτίφ και συνδυάζεται με μεγάλη οικονομία καυσίμου.

 Η αξιοπιστία των κινητήρων είναι εγγυημένη από τα εκατοντάδες χιλιόμετρα που οδηγήθηκαν τα πρωτότυπα κατά τη διάρκεια της εξέλιξής τους και από τις χιλιάδες ώρες στατικών και δυναμικών δοκιμών. Το πρώτο προγραμματισμένο σέρβις συντήρησης είναι στα 30.000 χλμ. και κανένα άλλο ενδιάμεσο σέρβις δεν είναι απαραίτητο.

 Η σύγκρισή με τους κινητήρες ντίζελ, οι οποίοι έχουν κατακτήσει μεγάλο μέρος της αγοράς σε όλη την Ευρώπη, δείχνει πως οι κινητήρες T-JET παρουσιάζουν κάποια πλεονεκτήματα και αποδεικνύουν πως οι βενζινοκινητήρες προσφέρουν ακόμα μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης και ενίσχυσης των πλεονεκτημάτων τους. Οι υψηλές επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση είναι εξασφαλισμένες ως αποτέλεσμα της αύξησης της ροπής που είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές και σε μία ευρύτερη περιοχή στροφών. Ως επακόλουθο δε, έρχεται η μικρότερη ανάγκη για χρήση του επιλογέα ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, χάρη στο μειωμένο μέγεθος του κινητήρα που συνεπάγεται η λύση T-Jet, έχει γίνει εφικτό η διαφορά κατανάλωσης της σημερινής γκάμας απέναντι στους ντίζελ να έχει μειωθεί σε ποσοστό περίπου 15-20%, ενώ αντίστοιχα μειώνεται βεβαίως και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που σημαίνει ότι αυτοί οι κινητήρες είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον σε σχέση με συμβατικούς βενζινοκινητήρες μεγαλύτερου μεγέθους με αντίστοιχη ιπποδύναμη.

Η στρατηγική της μείωσης του μεγέθους του κινητήρα αποτελεί την ουσία των επιλογών που οδήγησαν στη δημιουργία των T-Jet. Αυτό επιτυγχάνεται με την επίτευξη υψηλών επιδόσεων με κινητήρες μικρού και μεσαίου και μεσαίου κυβισμού μέσω της βοήθειας υπερσυμπιεστή.

 Τα μοντέλα με τους κινητήρες T-Jet έχουν να ανταγωνιστούν αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1600 και 1800 κ.εκ. Η σύγκριση δείχνει ότι οι 1.4

T-Jet υπερέχουν γιατί προσφέρουν:

- Ίδια ή μεγαλύτερη ισχύ
- 30% υψηλότερη ροπή
- Η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές
- Μικρότερη κατανάλωση
- Χαμηλότερες εκπομπές CO2



Διαδώστε το άρθρο . .

Digg!Del.icio.us!Google!StumbleUpon!Newsvine!Yahoo!
Σχόλια
Προσθήκη νέουΑναζήτηση
Μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

< Προηγ.   Επόμ. >
Design by RocketTheme - Edit by ask4 Team - Hosting By www.mastery.gr