Loading...
ΑΡΧΙΚΗ arrow Επιστήμη arrow Ποια είναι τελικά η Μόνα Λίζα;
Ποια είναι τελικά η Μόνα Λίζα; Εκτύπωση E-mail
19.01.08

Γερμανοί ακαδημαϊκοί υποστηρίζουν πως έλυσαν το μυστήριο αιώνων γύρω από την ταυτότητα του διάσημου πορτρέτου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τη Μόνα Λίζα.

Βερολίνο — Η Λίζα Γκεραρντίνι, σύζυγος ενός ευκατάστατου εμπόρου από τη Φλωρεντία, του Φραντσέσκο Ντελ Τζιοκόντο, θεωρείται ως το επικρατέστερο μοντέλο του πίνακα, που χρονολογείται από τον 16ο αιώνα.

Πολλοί, όμως, ιστορικοί της τέχνης αναρωτήθηκαν εάν η γυναίκα με το μυστηριώδες χαμόγελο ήταν κάποια ερωμένη του Ντα Βίντσι, η μητέρα του ή ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

Οι ειδικοί της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Heidelberg υποστηρίζουν πως κάποια χρονολογημένα σημειώματα, που έχουν γραφτεί πρόχειρα στο περιθώριο ενός βιβλίου από τον ιδιοκτήτη του τον Οκτώβριο του 1503, επιβεβαιώνουν μια και καλή πως η Λίζα Ντελ Τζιοκόντο ήταν πραγματικά το μοντέλο σε έναν από τα πιο διάσημα πορτρέτα του κόσμου.

«Οποιαδήποτε αμφιβολία υπήρχε γύρω από την ταυτότητα της Μόνα Λίζα εξαλείφθηκε με την ανακάλυψη του Καθηγητή Άρμιν Σλέτστερ» υποστήριξε υπεύθυνος της Βιβλιοθήκης σε δήλωσή του.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, είχαν βρεθεί μόνο «ελάχιστα αποδεικτικά στοιχεία» από τα έγγραφα του 16ου αιώνα. «Το γεγονός αυτό άφηνε μεγάλα περιθώρια για διαφορετικές ερμηνείες και υπήρχαν πολλές διαφορετικές ταυτότητες που είχαν τεθεί στο τραπέζι προς περαιτέρω διερεύνηση.»

Οι σημειώσεις είχαν κρατηθεί από τον αξιωματούχο της Φλωρεντίας, Αγκοστίνο Βεσπούτσι, ο οποίος γνώριζε, ως φαίνεται, τον καλλιτέχνη.

Τα σχόλια συνέκριναν τον Λεονάρντο με τον αρχαίο Έλληνα καλλιτέχνη Απέλλη και ανέφεραν πως ο Λεονάρντο δούλευε ταυτόχρονα τρεις πίνακες, ένας από τους οποίους ήταν και το πορτραίτο της Λίζα Ντελ Τζιοκόντο.

Ειδικοί σε θέματα τέχνης, που ήδη έχουν τοποθετήσει χρονολογικά τον πίνακα σε εκείνη την περίοδο, αναφέρουν πως η ανακάλυψη στη Βιβλιοθήκη Heidelberg είναι ένα επίτευγμα και τα όσα αναφέρονται στις σημειώσεις δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για αμφισβήτηση ότι η σύζυγος του εμπόρου είναι αυτή που απεικονίζεται στον πίνακα.

«Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να επιμείνουμε πως πρόκειται για κάποια άλλη γυναίκα», δήλωσε ο ιστορικός τέχνης του Πανεπιστημίου Leipzig, Φρανκ Ζόλνερ.

«Η γυναίκα είχε αρχικά συνδυαστεί με τον πίνακα γύρω στο 1550, από τον Ιταλό αξιωματούχο Τζόρτζιο Βασάρι, αλλά υπήρξαν κάποιες αμφιβολίες ως προς την αξιοπιστία του Βασάρι, τα σχόλια του οποίου έγιναν 5 δεκαετίες μετά τη δημιουργία του πίνακα.»

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Βιβλιοθήκης, οι σημειώσεις ανακαλύφθηκαν πριν από δύο χρόνια από τον Σλέτστερ. Παρόλο που ήταν τυπωμένες και καταχωρημένες στον κατάλογο της βιβλιοθήκης, δεν είχαν τραβήξει όσο ενδιαφέρον θα έπρεπε, μέχρι τη στιγμή τουλάχιστον που ένας Γερμανός παρουσιαστής αποφάσισε να κάνει εκπομπή στη Βιβλιοθήκη.

Ο πίνακας, που εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι, είναι γνωστός και ως Τζιοκόντα, που στα ιταλικά σημαίνει «χαρούμενη ή ευτυχισμένη γυναίκα» αλλά δηλώνει και το επίθετο του συζύγου της γυναίκας.

Πηγή: http://news.pathfinder.gr

 

 



Διαδώστε το άρθρο . .

Digg!Del.icio.us!Google!StumbleUpon!Newsvine!Yahoo!
Σχόλια
Προσθήκη νέουΑναζήτηση
Μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

< Προηγ.   Επόμ. >
Design by RocketTheme - Edit by ask4 Team - Hosting By www.mastery.gr