Loading...
ΑΡΧΙΚΗ arrow Αυτοκίνητο arrow Jeep Cherokee: Τετραγωνίζοντας τον κύκλο
Jeep Cherokee: Τετραγωνίζοντας τον κύκλο Εκτύπωση E-mail
09.02.08

       
   

Λιτό σχεδιαστικά, αλλά μυώδες, δυναμικό και άμεσα αναγνωρίσιμο,
το νέο Cherokee δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,5 μέτρα

   
         

Μετά από 60 χρόνια παρουσίας στην κατηγορία των τετρακίνητων οχημάτων - η αρχή έγινε με την πολιτική εκδοχή του Willys στα μέσα της δεκαετίας του 1940 - η Jeep δείχνει, πλέον, ικανή να εξαργυρώσει την υψηλή δημοφιλία της.

Επιστρέφοντας σε παραδοσιακές αξίες, όπως η σχεδιαστική λογική των τετραγωνισμένων αμαξωμάτων, συμπληρώνει την ήδη πλούσια γκάμα της με ένα αυτοκίνητο που έχει συνδέσει το όνομά του με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το Cherokee, στην τρίτη γενιά του, επανέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά εναρμονισμένο με το σύγχρονο προφίλ του κατασκευαστή, που θέλει τις καμπύλες του αμαξώματος να δίνουν τη θέση τους σε έντονες αιχμές και μεγάλες, επίπεδες επιφάνειες.

Η χαρακτηριστική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα δεσπόζουν στο μπροστινό τμήμα, δηλώνοντας με σαφήνεια τη σχεδιαστική ταυτότητα της αμερικανικής φίρμας. Ανάλογης αισθητικής είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που δεν έχουν να παρουσιάσουν κάτι παραπάνω από το τετραγωνισμένο σχήμα τους και την κάθετη διάταξή τους.

Στα πρότυπα του αμαξώματος, το εσωτερικό του Cherokee ακολουθεί πιστά τα κατασκευαστικά στάνταρ της Jeep, αποφεύγοντας τις σχεδιαστικές υπερβολές του ανταγωνισμού.

Ο λιτός σχεδιασμός του ταμπλό συμβαδίζει με τη μέτρια ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί σ΄αυτό και με το επίσης μέτριο φινίρισμά τους. Αντίθετα, ο εξοπλισμός δεν υπολείπεται των αντίστοιχων ευρωπαϊκών προτάσεων, όντας πλήρης σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

Η βασική εξοπλιστική έκδοση "Sport" των 37.900 ευρώ περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ΑBS και ESP.

Πλουσιότερη είναι η έκδοση "Limited" των 42.900 ευρώ, στην οποία προστίθενται οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, οι τροχοί των 17 ιντσών, το cruise control, ο υπολογιστής ταξιδίου και το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ξεχωρίζει η υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή και το σύστημα πληροφόρησης, το οποίο διαθέτει navigation, οθόνη αφής επτά ιντσών και σκληρό δίσκο χωρητικότητας 30 GB.

Εστιάζοντας, βέβαια, στον πραγματικό προορισμό ενός τετρακίνητου αυτοκινήτου, ο εξοπλιστικός κατάλογος του Cherokee φαντάζει φλύαρος. Στα δύσκολα, εντός αλλά πολύ περισσότερο εκτός δρόμου, το λόγο έχουν τα άψυχα μηχανικά μέρη, που κρύβονται κάτω από το τετραγωνισμένο αμάξωμα.

Χάρη στις ανασχεδιασμένες αναρτήσεις και το νέο σύστημα διεύθυνσης, το Cherokee τρίτης γενιάς έχει βελτιώσει αισθητά τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι έχουν περιοριστεί οι δυνατότητές του στο χώμα.

Διαθέτοντας ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση, με σχέσεις υπο-πολλαπλασιασμού, δυνατότητα "κλειδώματος" του κεντρικού διαφορικού και δυο επιπλέον ηλεκτρονικά διαφορικά στον μπροστινό και πίσω άξονα, το Cherokee υπερέχει ξεκάθαρα έναντι του ανταγωνισμού, που τις περισσότερες φορές αρκείται σε ασφάλτινες προδιαγραφές.

Παρά τα 19,2 εκατοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, το αμερικανικό SUV δικαιολογεί απόλυτα τoν off road προσανατολισμό της Jeep, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις δυσκολίες μιας απαιτητικής, χωμάτινης διαδρομής.

Μοναδικό μειονέκτημα αποτελεί η αδυναμία της ανάρτησης να απορροφήσει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γεγονός που οφείλεται στη νέα, πιο "σφικτή" ρύθμισή της.

Με βελτιώσεις σε επιμέρους τμήματά του, όπως οι βαλβίδες και οι θάλαμοι καύσης, παρουσιάζεται ο εξακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 3,7 λίτρων. Η ισχύς του έχει διατηρηθεί στους 211 ίππους, σε αντίθεση με τη ροπή που έχει αυξηθεί στα 314 Nm.

Από το παρελθόν προέρχεται και το αυτόματο κιβώτιο των τεσσάρων σχέσεων, που εξοπλίζει αποκλειστικά τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, μετριάζοντας με τον αναχρονιστικό τρόπο λειτουργίας του τις επιδόσεις και συνολικότερα τον τρόπο κίνησης του νέο Cherokee.

Νέος, αντίθετα, είναι ο κινητήρας πετρελαίου. Με χωρητικότητα 2,8 λίτρων αποδίδει 177 ίππους και 410 Nm ροπής, καταναλώνοντας μόλις 8,6 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η συγκεκριμένη έκδοση εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και προαιρετικά με πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Παρά τις σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν, τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα με το μονό εκκεντροφόρο και το τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το νέο Cherokee προσεγγίζει τις προδιαγραφές των σύγχρονων SUV, βελτιώνοντας θεαματικά τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Τη διαφορά, ωστόσο, εξακολουθούν να κάνουν οι δυνατότητές του στο χώμα, που εκτός των άλλων συνοδεύονται από τη δελεαστική, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμή των 37.900 ευρώ.

Πηγή: http://www.in.gr

 



Διαδώστε το άρθρο . .

Digg!Del.icio.us!Google!StumbleUpon!Newsvine!Yahoo!
Σχόλια
Προσθήκη νέουΑναζήτηση
Adamus   | Super Administrator | 2008-02-08 22:51:43
mm
Μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

< Προηγ.   Επόμ. >
Design by RocketTheme - Edit by ask4 Team - Hosting By www.mastery.gr