Loading...
ΑΡΧΙΚΗ arrow Διάφορα arrow FaceBook :Mark Zucke-O πιτσιρικάς που έγινε δισεκατομμυριούχος χωρίς να σηκωθεί απ' την καρέκλα του!
FaceBook :Mark Zucke-O πιτσιρικάς που έγινε δισεκατομμυριούχος χωρίς να σηκωθεί απ' την καρέκλα του! Εκτύπωση E-mail
13.02.08

Σε έναν κόσμο όπου η παγκόσμια τάση θέλει τα media να δίνουν αμέριστη προσοχή στον αχανή κόσμο του Διαδικτύου, ο ιστοχώρος είναι απολύτως όμοιος με την Οκλαχόμα την εποχή που η νεαρή κυβέρνηση των ΗΠΑ έδινε τη Δυτική Ακτή στους εποίκους για εκμετάλλευση. Σήμερα, το ρόλο των Ινδιάνων έχουν τα παραδοσιακά μέσα και οι καουμπόηδες είναι οι nerds των 00s που ορμάνε στο χώρο φωνάζοντας "γιάχααα" γνωρίζοντας πως το μέλλον τους ανήκει.

Σε παλαιότερο τεύχος είχαμε γράψει την ιστορία του YouTube, το οποίο ξεκίνησε από ένα υπόγειο δύο φίλων και έφτασε να πουληθεί στην Google για ένα δισ. δολάρια. Σχεδόν "απλό" θα τολμούσε να πει κάποιος. Ποιος; Ο Αμερικανοεβραϊκής καταγωγής Mark Zuckerberg.

 


Πηγή: www.myworld.gr

 

 

Πριν μερικά χρόνια ο Mark ήταν απλά ένας ψαρωμένος πρωτοετής στο Harvard, γεμάτος προβληματισμούς και αμφισβήτηση για τον κόσμο γύρω του και το μέλλον. Τότε του ήρθε η ιδέα του Facebook. To πρόγραμμα ξεκίνησε σαν ένα ηλεκτρονικό λεύκωμα για τους φοιτητές της σχολής, που ανακάλυψαν έναν πιο cool τρόπο για να ενισχύσουν τη θέση τους στην ανταγωνιστική κλειστή κοινωνία της φημισμένης σχολής πέρα από τις αδελφότητες ή απλά έψαχναν να βρουν έναν ακόμη τρόπο για να γνωριστούν με ακόμη περισσότερους συμφοιτητές και -φυσικά- συμφοιτήτριες. Η επιτυχία ήταν τόσο δυνατή και πρωτόγνωρη που ο Mark μυρίστηκε ότι ήρθε η ώρα για να επεκτείνει το project του. Σύντομα το Facebook ήταν ενεργό για όλες τις σχολές των ΗΠΑ και τις πλέον γνωστές του εξωτερικού, μέχρι που κάλυπτε παγκόσμια τον πανεπιστημιακό κόσμο.

Ο πανέξυπνος πιτσιρικάς κατάλαβε πως το USP TO δυνατό χαρτί της δουλειάς του, ήταν το exclusivity για τα μέλη της σελίδας του. Αφού το Myspace από την πρώτη στιγμή έδειξε πως είναι για όλους, βάζοντας μέσα πολύ spam κόσμο και έχοντας ένα interface που κάθε άλλο παρά βολικό είναι, αποφάσισε να συνεχίσει να χτυπάει με τα αντίθετα όπλα. Η ιδέα μιας διαδικτυακής κοινότητας που ενώ είναι δωρεάν δεν βάζει όποιον να 'ναι ανώνυμα μέσα, αλλά έχει ένα screening process, ήταν σαφώς πιο δυνατή.

Επόμενο βήμα του ήταν να βάλει την αμέσως πιο κουτσομπολίστικη κοινότητα του κόσμου μέσα στο παιχνίδι του: τις εταιρίες! Η ανταπόκριση ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, αφού οι απόφοιτοι και εργαζόμενοι πλέον, συνέχισαν να συναναστρέφονται και να διαφημίζουν δωρεάν την υπηρεσία mouth to mouth (όσοι γνωρίζουν από marketing ξέρουν πως είναι το πιο αποδοτικό promotion) και όσοι δεν είχαν επαφή μέχρι τότε, βρήκαν τη Γη της Επαγγελίας μέσα στο πρόγραμμα, βρίσκοντας φίλους και συναδέλφους για να χαβαλεδιάσουν, να δικτυωθούν και, γιατί όχι, να την πέσουν επιτέλους στη γραμματέα του επάνω ορόφου που πάντα τους άρεσε και δεν ήξεραν πώς να την προσεγγίσουν.

Εδώ έρχεται η μεγάλη στιγμή για τον Mark. Ο πόλεμος ανάμεσα στα μεγαθήρια Google, Yahoo! και Microsoft μαινόταν αδιάκοπα, με συνεχείς εξαγορές εταιριών και μάχη για την επικράτηση στην online διασκέδαση, ενημέρωση και αλληλογραφία. Η επιτυχία του Facebook δεν θα μπορούσε να περάσει φυσικά απαρατήρητη. Τα περασμένα Χριστούγεννα η Yahoo! Του έκανε επίσημη πρόταση εξαγοράς με αντίτιμο δύο δισεκατομμύρια δολάρια. Ό,τι θέλει ένας νέος στα 23 του, δηλαδή, για να σταματήσει να ρισκάρει και να ξεκινήσει να παρτάρει... Ξέρεις τι έκανε αυτός; Τους είπε όχι. Χωρίς να διακόψει την επικοινωνία με καμία από τις μεγάλες εταιρίες, συνέχισε τις συζητήσεις και τις διαπραγματεύσεις.

Στις 24 Οκτωβρίου ανακοινώθηκε πως η Microsoft εξαγόρασε μερίδιο μετοχών που αντιστοιχεί στο 1,6% του συνόλου, με αντίτιμο 24 εκατομμύρια δολάρια. Μπορεί τα χρήματα να είναι σαφώς λιγότερα από την προσφορά της Yahoo!, αλλά με την κίνηση αυτή ο νεαρός Mark απέδειξε ότι είναι αξιόλογος επιχειρηματικός νους, αφού η είδηση της εμπλοκής της Microsoft εκτίναξε την τιμή της μετοχής του στα ύψη. Έτσι, σήμερα, ο Mark εξασφάλισε ένα σοβαρό ποσό ρευστότητας για επενδύσεις, διπλασίασε την αξία της εταιρίας και την κράτησε ουσιαστικά στη κατοχή του, αφού έχοντας το 98,4% είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος. Αυτή τη στιγμή το Facebook έχει περίπου 28 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε όλη την υφήλιο και τον ισχυρότερο παίχτη του χώρου για σύμμαχο.



Διαδώστε το άρθρο . .

Digg!Del.icio.us!Google!StumbleUpon!Newsvine!Yahoo!
Σχόλια
Προσθήκη νέουΑναζήτηση
Μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

< Προηγ.   Επόμ. >
Design by RocketTheme - Edit by ask4 Team - Hosting By www.mastery.gr