Loading...
ΑΡΧΙΚΗ arrow Υγεία arrow Το σεξ μπορεί να προκαλέσει έμφραγμα
Το σεξ μπορεί να προκαλέσει έμφραγμα Εκτύπωση E-mail
27.03.11

απότομες «εκρήξεις» έντονης σωματικής δραστηριότητας, όπως το σεξ, μπορεί να αυξήσουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφράγματος ή άλλου θανατηφόρου καρδιακού επεισοδίου, ιδίως για εκείνους τους ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να ζουν καθιστική ζωή και δεν ασκούνται τακτικά, ή για τους μεσήλικες που δεν κάνουν σεξ συχνά ούτε ασκούνται σωματικά με άλλο τρόπο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του πανεπιστημίου Ταφτς και του Τμήματος Επιδημιολογίας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που παρουσίασαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA), μελέτησαν (μετά-ανάλυση) 14 δημοσιευμένες έρευνες που αφορούν πάνω από 6.000 άτομα, σχετικά με τη σχέση ανάμεσα στη σωματική άσκηση, το σεξ και τον κίνδυνο εμφράγματος ή ξαφνικού καρδιακού θανάτου. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι αγύμναστοι άνθρωποι κινδυνεύουν 3,5 φορές περισσότερο από έμφραγμα ή ξαφνικό θάνατο, όταν καταβάλλουν ξαφνικά έντονη σωματική προσπάθεια (π.χ. για τζόκινγκ). Ο αντίστοιχος κίνδυνος κατά τη διάρκεια του σεξ ή λίγο μετά είναι 2,7 φορές μεγαλύτερος.

<Οι μελέτες δείχνουν ότι ο κίνδυνος είναι μεν αυξημένος, όμως η περίοδος του αυξημένου κινδύνου είναι σχετικά σύντομη, μια έως δύο ώρες, στη διάρκεια και αμέσως μετά το τρέξιμο ή το σεξ.

 

Για το λόγο αυτό, συνολικά μέσα σε ένα έτος, ο κίνδυνος για τους αγύμναστους είναι υπαρκτός, αλλά παρόλα αυτά αρκετά μικρός. Για παράδειγμα, σύμφωνα με υπολογισμούς, σε ένα δείγμα 10.000 ανθρώπων, αν όλοι αύξαναν απότομα τη σωματική δραστηριότητά τους (λόγω σεξ, τρεξίματος κ.α.) κατά μια ώρα μέσα στην εβδομάδα, μπορεί να σημειώνονταν δύο ή τρία περισσότερα περιστατικά θανατηφόρου εμφράγματος ετησίως.

Από την άλλη, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα πολλαπλά οφέλη της σωματικής άσκησης, η οποία έχει υπολογιστεί ότι μειώνει μέχρι και 30% τον κίνδυνο για έμφραγμα. Άρα, όπως είπαν, αυτό που πρέπει να κάνει κανείς είναι να αρχίζει να γυμνάζεται σταδιακά και να ανεβάζει σταδιακά την ένταση των ασκήσεων και να μην περνάει απότομα από το καθισιό στο τρέξιμο.

 

Πηγή:news.ert.gr



Διαδώστε το άρθρο . .

Digg!Del.icio.us!Google!StumbleUpon!Newsvine!Yahoo!
Σχόλια
Προσθήκη νέουΑναζήτηση
Μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια!

Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.

< Προηγ.   Επόμ. >
Design by RocketTheme - Edit by ask4 Team - Hosting By www.mastery.gr