Το αξίωμα των Ευκόλως ΕννοουμÎνων που ΠαÏαλείπονται. Τα λεγόμενα S.O.S. θÎματα,όσο δÏσκολα και αν είναι, όταν 'Ï€Îφτουν' στις εξετάσεις επιφÎÏουν αÏξηση της συνολικής επίδοσης,ενώ αν τα θÎματα είναι εÏκολα αλλά όχι S.O.S. παÏατηÏείται μείωση αυτής.
Το ΠαÏάδοξο της Τελευταίας ÎœÎÏας Αν για την οÏιακή επιτυχία (βλÎπε Παγκόσμια Φοιτητική ΣταθεÏά) σε Îνα μάθημα απαιτοÏνται κατά μÎσο ÏŒÏο 20 ÏŽÏες διαβάσματος στην διάÏκεια του εξαμήνου,την παÏαμονή των εξετάσεων ο παÏαπάνω χÏόνος δεν επαÏκεί. Και αν συνυπολογίσουμε ότι η ημÎÏα διαθÎτει μόνο 24 ÏŽÏες,τότε ενισχÏεται πεÏισσότεÏο αυτό το φαινόμενο,τα αίτια του οποίου ανάγονται στον επόμενο νόμο.
Ο Îόμος της ΠεÏιοÏισμÎνης ΣυσσώÏευσης ΠληÏοφοÏιών. Η ποσότητα πληÏοφοÏιών που μποÏεί να αποÏÏοφήσει ο ανθÏώπινος εγκÎφαλος σε μία ημÎÏα, είναι πεÏιοÏισμÎνη.ΠαÏάδειγμα: 20 ÏŽÏες διαβάσματος την τελευταία ημÎÏα αποφÎÏουν σημαντικά λιγότεÏη πληÏοφοÏία απ'ότι 20 ÏŽÏες διαβάσματος διανεμημÎνες σε Îνα ευÏÏτεÏο χÏονικά πεδίο. ΣυνÎπεια Î±Ï…Ï„Î¿Ï Ï„Î¿Ï… νόμου είναι το επόμενο θεώÏημα.
Θ.Δ.Îœ.Ε.(ΘεώÏημα του Διαβάσματος Με Επιλογή ). Σε καταστάσεις χÏονικής πίεσης κατά την διάÏκεια της Ï€Ïοετοιμασίας για τις εξετάσεις,παÏατηÏείται το φαινόμενο της επιλεκτικής απόÏÏιψης τμημάτων της Ïλης από τον φοιτητή όπου: α)είτε δεν συμπεÏιλαμβάνονται στα λεγόμενα S.O.S. θÎματα, β)ή/και είναι χÏονοβόÏα η κάλυψή τους.
ΣχÎση Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Î´Î¹Î±Î¸Îσιμου χÏόνου Ï€Ïοετοιμασίας και διάÏκειας αυτής. Όσος πεÏισσότεÏος χÏόνος υπάÏχει για την Ï€Ïοετοιμασία για Îνα μάθημα,τόσο πιο αÏγά θα αÏχίσει αυτή.Όμοιως, όταν ο χÏόνος Ï€Ïοετοιμασίας είναι μικÏός,γίνεται η καλÏτεÏη εκμεταλλευσή του.
ΣχÎση χÏόνου Άφιξης-χÏόνουΈναÏξης -Εάν φθάσετε νωÏίτεÏα στο χώÏο εξÎτασης,η εξÎταση θα καθυστεÏήσει ν'αÏχίσει. -Εάν φθάσετε στην ÏŽÏα σας,η εξÎταση πάλι θα καθυστεÏήσει. -Εάν καθυστεÏήσετε,η εξÎταση θα Îχει αÏχίσει ήδη.
Θ.Îœ.Κ.Ε.(ΘεώÏημα ΜεÏικής Κατανόησης Εννοιών) ΠεÏιοÏισμÎνος χÏόνος εξοικίωσης με κάποιες Îννοιες ,ελλιπείς σημειώσεις, βιαστικÎÏ‚ παÏαδόσεις και βιβλία μικÏής διδακτικής αξίας οδηγοÏν σε παÏεÏμηνείες,οι οποίες όμως μποÏοÏν να φανοÏν χÏήσιμες, σε συνδιασμό με τον παÏακάτω νόμο, κατά την επίλυση σÏνθετων μαθηματικών Ï€Ïοβλημάτων.
Ο Îόμος της Î Ïοσωπικής ΩφÎλειας Ο παÏαπάνω Îόμος είναι Ï€Î¿Î»Ï Ï‡Ïήσιμος.διότι δίνει λÏση σε μαθηματικά αδιÎξοδα,όπου γνωÏίζουμε την μοÏφή της λÏσης,αλλά για διάφοÏους λόγους δεν μποÏοÏμε να την Ï€Ïοσεγγίσουμε με τα παÏόντα μÎσα.ΣÏμφωνα λοιπόν με τον ÎO.Î .Ω. η λÏση επιτυγχάνεται: α)επινοώντας νÎα θεωÏήματα και φυσικοÏÏ‚ νόμους, β)μετατÏÎποντας ήδη υπάÏχοντα θεωÏήματα σÏμφωνα με τις δικÎÏ‚ σας ανάγκες, γ)αποÏÏίπτοντας διακÏιτικά υποπεÏιπτώσεις που Ï€Ïοδίδουν τα λάθη σας, δ)με πιο 'σφαιÏική' αντιμετώπιση των μαθηματικών συμβόλων(Î .χ. sinx/n= (τα n σε αÏιθμητή και παÏανομαστή φεÏγουν)=six=6), ε)κάνοντας συμφÎÏουσες παÏαδοχÎÏ‚(Î .χ. 2=3 για μεγάλες τιμÎÏ‚ του 2),και Ï„Îλος στ)επικαλοÏμενοι λάθη στις Ï€Ïάξεις όταν η φυσική εÏμηνεία του αποτελÎσματος που βÏήκατε είναι αδÏνατη.
Η ΑÏχή της Αβεβαιότητας του Kaiserberg Είναι αδÏνατο να γνωÏίζουμε την ακÏιβή βαθμολογία του γÏÎ±Ï€Ï„Î¿Ï Î¼Î±Ï‚,διότι αυτή υπόκειται σε πολλοÏÏ‚ αστάθμητους παÏάγοντες,όπως ο βαθμός Ï€Ïεσβυωπίας του διοÏθωτή,ο διαθÎσιμος χÏόνος για τη διόÏθωση (η Îλλειψη του οποίου δημιουÏγεί μεÏικÎÏ‚ ενδιαφÎÏουσες μεθόδους διόÏθωσης),η ÏπαÏξη φÏάσεων κλειδιά στο γÏαπτό όπως 'αν είναι κάτω από 7 κόψτε με' που δημιουÏγοÏν στον διοÏθωτή την ψευδαίσθηση ότι το γÏαπτό κυμαίνεται στο 7+,ακόμα και αν αντικειμενικά αξίζει για 3, κ.α..
Ο κανόνας των Λουμίδη-Παπαγάλου. Αν Îνα φλυτζάνι καφΠκαταπολεμά την αϋπνία για 2 ÏŽÏες,αυτό δεν σημαίνει ότι 20 φλυτζάνια σας κÏατάνε σε εγÏήγοÏση 40 ÏŽÏες.Αυτό Ï€ÏοκÏπτει από μία μη γÏαμμική συνάÏτηση με πολλÎÏ‚ μεταβλητÎÏ‚,όπως την αντοχή του στομαχιοÏ,την κουÏασή σας,το πότε και πόσο κοιμηθήκατε τελευταία φοÏά και βÎβαια τον αÏιθμό καθαÏών φλυτζανιών που Îχετε.
Το ισοδÏναμο Îorton Άσχετο με το παÏών άÏθÏο.Είναι όμως μία καλή εισαγωγή για την επόμενη εξυπνάδα...
Το ΙσοδÏναμο McCofee. Το αλγεβÏικό άθÏοισμα των ποσοτήτων καφΠπου εισÎÏχονται και εξÎÏχονται από τον οÏγανισμό είναι (πεÏίπου) ίσο με μηδÎν.Αυτό είναι κάτι που Ï€ÏÎπει να το Îχετε Ï…Ï€'όψη όταν ξεκινάτε για το εξεταστικό κÎντÏο,διότι καφÎÏ‚+αγχωτική πνευματική εÏγασία=ισχυÏÏŒ διουÏητικό που θα 'λεγε και Îνας άλλος συντάκτης του ΗλεκτÏονίου.
Επίλογος Ελπίζουμε η επιστημονική γνώση που κÏÏβεται(αÏκετά καλά, θα μποÏοÏσε να πει κανείς) στο παÏαπάνω άÏθÏο να σας φανεί χÏήσιμη,αν την χÏειαστήτε.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το αντικείμενο της ΜεÏφολογίας των εξετάσεων εξαντλήθηκε.Οποιαδήποτε τεκμηÏιωμÎνη παÏατήÏηση σχετικά με το θÎμα,μποÏείτε να μας την στείλετε..Αν είναι καλή,ίσως να την συμπεÏιλάβουμε στο άÏθÏο.Αν δεν είναι θα σας γελοιοποιήσουμε που μας στείλατε μία μποÏÏδα.
|